Kino Światowid wyświetla film z polskimi i angielskimi napisami. Światowid will screen "Petrov's Flu" with additional English subtitles.
Znany z „Lata” (MFF Cannes 2018) Kiriłł Sieriebriennikow powraca z adaptacją nagradzanej książki Aleksieja Salnikowa o dysfunkcyjnej rodzinie, której członkowie utknęli razem wskutek pandemii tajemniczego wirusa. Fascynujące spojrzenie na post-sowiecką Rosję oczami jednego z najbardziej wyrazistych reżyserów współczesnego kina.
Na swój sposób jest to dreszczowiec: rodzina Pietrowów ma bowiem grypę, a przez nią gorączkę, kaszel i dreszcze. Fale zimna i gorąca, które na przemian wstrząsają ekranem, nieuchronnie podwyższą także temperaturę na widowni. Film Kiryła Serebrennikowa ścina bowiem z nóg, pozbawia odporności na zrywającą ze schematami narrację i wywołuje majaki. Ale to tylko pozornie jedna wielka maligna: autorskie działo Rosjanina (Lato, 18. NH) ma przemyślaną konstrukcję, a trzy różne palety kolorystyczne nie pozwalają nam zgubić się w plątaninie wątków i planów czasowych. Historia zaczyna się w miejskim autobusie, w którym wyraźnie nieswój Pietrow-ojciec ma napad kaszlu. Następnie zaczyna się prawdziwa jazda bez trzymanki: przez podejrzane spelunki, szkolne sale gimnastyczne, pieczary artystów, miejskie biblioteki, wnętrza karawanów, uliczne egzekucje. Deliryczny trip jest w gruncie rzeczy podróżą przez fantazje, sny, wspomnienia i tajemnice, opowieścią o byciu blisko i daleko w rodzinie. Zrealizowana na podstawie nagradzanej powieści Aleksieja Salnikowa Gorączka to kawał kinowej poezji stawiającej opór brutalnej rzeczywistości, oszałamiająca miejska baśń i najbardziej zaraźliwy film roku. Małgorzata Sadowska (MFF Nowe Horyzonty)
A day in the life of a comic book artist and his family in post-Soviet Russia. While suffering from the flu, Petrov is carried by his friend Igor on a long walk, drifting in and out of fantasy and reality.
In its own way, it is a thriller: the Petrov family has the flu and with it a fever, cough and chills. The waves of chills and fevers that alternate in quaking the screen will inevitably also raise the audience's temperature. Kiril Serebrennikov's film fells viewers, leaving them unable to resist a narrative that breaks with predictable patterns and causes feverish delusions. But this is only seemingly one big malady and Serebrennikov's ( Summer) auteur film has a well-thought-out design, with three different color palettes to keep audiences from losing their way in the tangle of threads and time. The story opens on a city bus, in which the clearly uneasy father Petrov is having a coughing fit. Then a real roller coaster ride begins through dirty dives, school gyms, artists' caverns, city libraries, caravan interiors, and street executions. A delirious trip is essentially a journey through fulfilled fantasies, dreams, memories and secrets, a story about familial intimacy and distance. Based on the award-winning novel by Alexei Salnikov, Petrov 's Flu is cinematic poetry that resists brutal reality, a stunning urban fairy tale and the year's most infectious film. Małgorzata Sadowska (MFF Nowe Horyzonty)